loading...

دانستنی ها درباره فیلم و سریال

  بعد از سال‌های اولیه دهه جدید میلادی و روی کار آمدن بیشتر دارک وب در رسانه‌ها، علاقه به فیلم های دارک وب و دیپ وب هم بیشتر شده و فیلم های مختلفی درباره آن‌ها ساخته شده که بیشترش

 

بعد از سالهای اولیه دهه جدید میلادی و روی کار آمدن بیشتر دارک وب در رسانهها، علاقه به فیلم های دارک وب و دیپ وب هم بیشتر شده و فیلم های مختلفی درباره آنها ساخته شده که بیشترشان فیلم های مستند دارک وب هستند. در این بخش قصد داریم برخی از فیلم هایی که ماجرای آنها مربوط به دارک وب یا دیپ وب هستند را معرفی کنیم.

آنچه در ادامه خواهیم خواند:

  • دارک وب چیست؟
  • حقایق اتاق های قرمز دارک وب چیست؟
  • معروف ترین فیلم ها و مستندهای دارک وب
  • سخن پایانی

دارک وب چیست؟

دارک وب در ایران و بیشتر نقاط جهان معمولا با دیپ وب اشتباه گرفته میشود. بنابراین اولین نکتهای که باید به آن اشاره شود این است که دارکوب با دیپ وب تفاوت دارد و در واقع دارکوب بخشی کوچکی از دیپ وب است. برای شناخت بهتر دارکوب بهتر است که ابتدا با دیپوب (Deep Web)آشنا شویم. دیپ وب یا وب پنهان که وب عمیق نیز خوانده میشود، بخشهایی از شبکه جهانی وب است که محتویاتش به دلایل مختلفی توسط موتورهای جستجوی استاندارد که ما با آنها آشنا هستیم نشان داده نمیشوند و کسی نمیتواند آنها را پیدا کند. تمام اطلاعات غیرقابل رهگیری وب سایتهای ایمیل و دیتابیسها قسمتی از دیپ وب هستند. اصطلاح دیپ وب در سال 1994 بهکار برده شد و به وبسایتهایی که توسط هیچ موتور جستجویی ثبت نشده بودند اشاره میکرد. نقطه مقابل دیپ وب، سرفیسوب (Surface Web) است و محتویات آن توسط کاربران عادی و از طریق موتورهای جستجوی استاندارد مانند گوگل قابل دسترسی است.

 معرفی چند سایت دارک وب

از جمله کاربردهای رایج دیپ وب میتوان به بانکداری الکترونیک و ایمیل اشاره کرد. شبکه‌‌های داخلی سازمانها، ادارهها، دانشگاه‌‌ها و دولتها و بعضی پایگاه دادههای تجاری بخشی از دیپ وب هستند. از روشهای مختلفی برای جلوگیری از لیست شدن صفحات وب توسط موتورهای جستجو استفاده میشود، که به طور کلی و خلاصه میتوان به محدود کردن دسترسی با روشهای تکنیکی، کدگذاری محتوای غیرمتنی، وبهای خصوصی که نیاز به ثبتنام دارند، محتوای اسکریپت شده، استفاده از آدرس سرور آنیون (Onion) که در لغت به معنی پیاز است (اشاره به لایه لایه بودن و استفاده از چندین لایه و واسطه برای ناشناس ماندن در راه دسترسی به وب مقصد)، محتوای لینک نشده و چند روش دیگر اشاره کرد. محتوای آرشیوهای بسیاری از وبها نیز بخشی از دیپ وب هستند..

حقایق اتاق های قرمز دارک وب چیست؟

اتاق های قرمز دارک وب- دستگیری دارک وب

اتاق های قرمز دارک وب نوعی افسانه اینترنتی است که اشاره به سرویسها یا سایتهایی در داک وب دارند که میتوان در آنها به شکنجه دیگران پرداخت. این اتاق به صورت آنلاین پخش میشود و بینندگان میتوانند با پرداخت پول، شکنجههایی را روی کسی که در اتاق به صورت چشمبسته حضور دارد، توسط شخص دیگری اعمال کند. این دستورات و شکنجهها تنها زمانی اعمال میشود که پرداخت پول با موفقیت صورت بگیرد. تمامی این موارد برای سرگرمی صورت میگیرد.

معرفی برترین فیلم ها و مستندها درباره دارک وب

بعد از سالهای اولیه دهه جدید میلادی و روی کار آمدن بیشتر دارک وب در رسانهها، علاقه به فیلم های دارک وب و دیپ وب هم بیشتر شده و فیلم های مختلفی درباره آنها ساخته شده که بیشترشان فیلم های مستند دارک وب هستند. در این بخش قصد داریم برخی از فیلم هایی که ماجرای آنها مربوط به دارک وب یا دیپ وب هستند را معرفی کنیم.

فیلم سینمایی دارک وبUnfriended: Dark Web – 2018

 

فیلم دارک وب Unfriended: Dark Web یک عنوان ترسناک و دنبالهای برای فیلمUnfriendied سال 2014 است. سبک فیلم به گونهای است که اتفاقات آن بر روی صفحه نمایش کامپیوتر رخ میدهد. داستان درباره شخصی است که یک لپ تاپ جدید پیدا میکند اما بعدا متوجه میشود که مالک قبلی لپ تاپ نه تنها او را زیر نظر دارد، بلکه هر کاری برای به دست آوردن آن انجام میدهد.

فیلم سینمایی دارک وب Dark Web – 2016فیلم سینمایی دارک وب: Dark Web – 2016 -درگاه دارک وب

داستان این فیلم درباره گروه مرموزی است که زنان جوان را ربوده و حق شکار آنها را به میلیاردرهای تشنه خون میفروشند. آنها این شکار را از طریق دارک وب به دنیا پخش میکنند.

فیلم مستند دارک وب: 2015 Deep Web

فیلم مستند دارک وب: 2015 Deep Web -بازی های دارک وب

این فیلم مستند درباره اتفاقات پیرامون سایت Slik Road، بیت کوین و سیاستهای دارک وب است، یعنی اینترنت خطرناک، رمزنگاری شده و ورای قوانین. تمرکز اصلی این فیلم مستند دارک وب بر روی بازداشت موسس سایت جاده ابریشم، راس اولبریکت (Ross Ulbricht) و محاکمه او است. راوی این مستند هم کیانو ریوز است.

فیلم مستند دارک وب Down the Deep, Dark Web

فیلم مستند دارک وب: Down the Deep, Dark Web

این مستند به سبک گونزو است و یک ژورنالیست شما را به ورای تمام چیزهایی که فکر میکردید از خطرات دار وب میدانید میبرد. در این مستند مصاحبههایی با هکرها، کریپتو آنارشیستها و سایفرپانکها که طرفداران رمزنگاری هستند، انجام شده است و سعی میکند چراغی را در دنیای تاریک دارک وب برای کاربر روشن کند.

فیلم مستند دارک وب Silk Road: Drugs, Death and the Dark Web

فیلم مستند دارک وب: Silk Road: Drugs, Death and the Dark Web

این مستند درباره سایت جاده ابریشم است که به عنوان آمارون مواد مخدر شناخته میشد و در سال 2011 در دارک وب تاسیس شد. این سایت توسط شخص باهوش اختیارگرایی تحت نام مستعارDread Pirate Roberts ایجاد شده بود که به کاربران اجازه خرید و فروش مواد مخدر را با استفاده از بیت کوین میداد.

فیلم مستند دارک وبInside the Dark Web

فیلم مستند دارک وب: Inside the Dark Web

این مستند درباره پاییدین و نظارت بر اینترنت توسط کشورها و شرکتهای بزرگ است. در بخش اول این فیلم به GCHQ (ستاد ارتباطات دولت) بریتانیا پرداخته میشود که هدفش حفظ امنیت بریتانیا در دنیای مدرن ارتباطات است. وجود چنین مرکزی توسط ادوارد اسنودن افشا شده بود. در بخش دیگر مستند هم به کسب اطلاعات شما توسط کسب و کارهای بزرگ برای ارائه تبلیغات پرداخته میشود.

 سخن پایانی

با توجه به پر رمز و راز بودن دنیای وب تاریک یا دارک وب فلم ها و مستندهای و حتی شایعات زیادی درباره آن وجود دارد. ما در این نوشته به معرفی چند فیلم و مستند درباره دارک وب پرداختیم.شما کدام یک از این فیلم ها را دیده اید؟ اصلا به دنیای راز آلود دارک وب علاقه دارید؟



 
رویا مقدمی بازدید : 9025 چهارشنبه 04 تیر 1399 زمان : 8:19 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 54
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 58
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 156
  • بازدید ماه : 703
  • بازدید سال : 4,381
  • بازدید کلی : 94,804