loading...

دانستنی ها درباره فیلم و سریال

تناسخ یک بیکار (Mushoku Tensei) داستان مردی بیکار و ناامید است که به دنیایی جدید تناسخ پیدا می‌کند در حالی که خاطرات گذشته خود را به همراه دارد. او می‌کوشد زندگی فلاکت‌بار گذشته خود را

تناسخ یک بیکار (Mushoku Tensei) داستان مردی بیکار و ناامید است که به دنیایی جدید تناسخ پیدا می‌کند در حالی که خاطرات گذشته خود را به همراه دارد. او می‌کوشد زندگی فلاکت‌بار گذشته خود را پشت سر بگذارد و در این زندگی جدید دیگر هیچ پشیمانی‌ای نداشته باشد. از سری موشوکو تنسی تا به حال برای یک مانگا، دو مانگای فرعی و یک بازی موبایل اقتباس شده است. فانتزی، هارم و ایسکای از ژانرهای اصلی این سری است.

 

تولید سریال این انیمه از سال 2020 توسط استودیو Blind ساخت این سری را تحت نظارت کمپانی نام آشنای صنعت انیمه یعنی TOHO animation شروع شد و پخش انیمه سریالی موشوکو تنسی در زمستان 2021 آغاز گردید و فصل اول آن با 12 قسمت به پایان رسید. انیمه موشوکو تنسی دومین تجربه کارگردانی اوکاماتو مانابو بعد از کارگردانی انیمه‌ی (Gamers!) بود و آن‌طور که پیداست موشوکو تنسی تاکنون بهترین ساخته ی این کارگردان تا کنون می باشد. همچنین وی در انیمه‌های شناخته شده‌ای مانند ReZero و Darling in The Franxx نیز به عنوان دستیار کارگردان و فیلمنامه نویس حضور داشته.

خلاصه داستان سریال انیمه موشوکو تنسی

یک NEET 34 ساله ژاپنی که نامش فاش نشده است، پس از عدم شرکت در مراسم تشییع جنازه والدینش از خانه اش بیرون رانده می شود. پس از کمی تامل در خود، او به این نتیجه می رسد که زندگی او در نهایت بیهوده است. با این حال، او یک کامیون با سرعت بالا را که به سمت گروهی از نوجوانان حرکت می‌کرد، رهگیری می‌کند تا برای اولین بار در زندگی‌اش کاری قابل توجه انجام دهد. او یکی از آنها را درست قبل از مرگ از سر راهش بیرون می کشد. او در بدن نوزادی بیدار می شود و متوجه می شود که در دنیایی از شمشیر و جادو تناسخ یافته است. او تصمیم می گیرد در زندگی جدید خود موفق شود و هویت قبلی خود را به جای Rudeus Greyrat رها می کند. Rudeus به دلیل استعداد و آموزش اولیه اش تمایل زیادی به جادو پیدا می کند. او در دوران جوانی شاگرد جادوگر شیطان، روکسی میگوردیا، دوست سیلفیت غیرانسان و معلم جادو برای وارث نجیب اریس بوریاس گریرات می شود. داستان نکات برجسته زندگی جدید او را در حالی که تلاش می کند بر شکست های زندگی قبلی خود غلبه کند را شرح می دهد.

نقد و بررسی انیمه Mushoku Tensei

«ایسکای» لغتی ژاپنی به معنای جهانی دیگر است و در اصطلاح به ژانری از انیمه ها و رمان های تصویری گفته می‌شود که در آن قهرمان  داستان در پی یک حادثه یا یک رویداد به جهانی دیگر (ایسکای) منتقل می شود یا تناسخ پیدا می کند و برای زنده ماندن در آن تلاش می‌کند. این جهان جدید می‌تواند یک دنیای فانتزی باشد، یا یک دنیای دیجیتالی و یا یک جهان موازی، و حتی همین دنیای خودمان! ، حتی بخش بزرگی از آنها دقیقا دارای المان‌های بازی‌های رول-پلی ژاپنی و فانتزی هستند. انیمه‌های سبک ایسکای در میان علاقمندان به دنیای انیمه بسیار پرطرفدار هستند و آثاری شناخته شده و دیده شده مانند ReZero , Sao و   Shield Hero هم جزو ایسکای‌ها محسوب می‌شوند.

 

اما باید گفت که در سال‌های اخیر انیمه‌های این سبک به شدت کلیشه‌ای و تکراری شده‌اند و در حال از دست دادن مخاطبان همیشگی خود هستند. می توان گفت بسیاری از آثار انیمه ای که در این ژانر ساخته می شود  فاقد نظم ساختاری و روایی مشخصی هستند. با سرعت و هیجان شروع می شوند و به همان سرعت رشته کار را گم می‌کنند. با عجله به رویدادهای اصلی داستان می‌رسند و به سرعت از بخش‌های دیگر داستان می‌گذرند ، به همین خاطر در زمان‌هایی که باید اوج بگیرند از نفس می‌افتند و بخش‌هایی که خالی و اضافه مانده را نیز با حقه جادویی (فن سرویس) پر می‌کنند. هرچند که حتی همین کار را هم  بعضا خوب انجام نمی‌دهند. همچنین در ژانری مثل ایسکای که به یک دنیای کامل جدید و متفاوت می‌پردازد، جهان‌آفرینی خوب و کامل چالشی مهم و یک ضرورت حیاتی است، و شوربختانه باید گفت که حداقل 90 درصد انیمه‌هایی که در این ژانر ساخته می‌شوند، از این آزمون سربلند بیرون نخواهند آمد. همه این‌ها گفته شد  تا با پتانسیل‌ها و دشواری‌های ساخت یک اثر خوب در این ژانر آشنا شوید و متعاقبا به ارزش کار موشوکو تنسی پی ببرید.

برگرفته از http://www.gamingravity.com/post/Mushoku-Tensei-Anime-Review

رویا مقدمی بازدید : 443 سه شنبه 02 فروردین 1401 زمان : 23:22 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 115
  • بازدید ماه : 662
  • بازدید سال : 4,340
  • بازدید کلی : 94,763