loading...

دانستنی ها درباره فیلم و سریال

سریال Cursed 2020 می‌تواند به این سوال که شمشیر شاه آرتور چگونه ساخته و از کجا به دست او رسیده است پاسخ دهد. کتاب‌ها، انیمیشن‌ها و فیلم و سریال‌های تخیلی و جادوگرانه زیادی مبنی بر

سریال Cursed 2020 می‌تواند به این سوال که شمشیر شاه آرتور چگونه ساخته و از کجا به دست او رسیده است پاسخ دهد. کتاب‌ها، انیمیشن‌ها و فیلم و سریال‌های تخیلی و جادوگرانه زیادی مبنی بر شخصیت‌های شاه آرتور و جادوگر مرلین ساخته شده‌اند، ولی هیچ کدام به نیموئه یا بانوی دریاچه اشاره‌ای نمی‌کنند یا حداقل به او اشاره اندکی می‌شود.

داستان سریال Cursed 2020 

َسریال نفرین شده 2020

شبکه اینترنتی نتفلیکس سریال درام و فانتزی جدیدی به نام Cursed را با بازی کاترین لانگفورد، بازیگر نقش اول سریال دیگر شبکه نتفلیکس به نام 13 Reason Why منتشر کرده است. سریالی که به نقش نیموئه یا بانوی دریاچه در پشت پرده حوادث و ماجراهای شاه آرتور و جادوگر مرلین به خوبی پرداخته است.

داستان فصل اول Cursed 2020

سریال آمریکایی Cursed از رمانی به همین نام به نویسندگی فرانک میلر و تام ویلر ساخته شده که فصل اول آن در 17 جولای 2020 (27 تیر 1399) از شبکه اینترنتی نتفلیکس منتشر شد. سریال Cursed داستان افسانه‌گونه‌ای از شاه آرتور و بانوی دریاچه را نشان می‌دهد.

جادوگر مرلین با استفاده از جادویش شمشیری را در سنگ فرو می‌کند و آرتور با بیرون کشیدن آن، ارزش خودش را اثبات می‌کند. شمشیر شاه آرتور در نبرد با لنکلوت آسیب می‌بیند، اما بانوی دریاچه با برکت سابق خودش شمشیر را بازسازی و راه را برای شاه آرتور هموار می‌کند. بهتر است بدانید که سریال Cursed بر روی شخصیت شاه آرتور تمرکز ندارد و تمرکز اصلی آن بر روی نیموئه، بانوی دریاچه است.

یموئه بعد از مرگ مادرش با آرتور، یار غیرمنتظره‌اش ملاقات می‌کند تا بتواند شمشیر قدرتمند را به جاودگر مرلین تحویل بدهد. نیموئه در طول سفر باید رهبری گروه Red Paladins را به دست بگیرد. گروهی که به دنبال رهایی دنیا از شر جادو است و باید سرنوشتش را پیدا کند تا از خودش و سایر افراد مثل خودش محافظت کند.

سریال Cursed افسانه شاه آرتور را از دید نیموئه بازسازی می‌کند؛ دختر نوجوانی که با استعداد اسرارآمیزش قرار است به بانوی قدرتمند دریاچه تبدیل شود. زمانی که مادر نیموئه می‌میرد، او آرتور را پیدا می‌کند؛ جوان مزدوری که به دنبال جادوگر مرلین و شمشیر باستانی است.

در طول سفر، نیموئه به عنوان سمبل شجاعت و شورش در مقابل رد پالادین‌های وحشتناک می‌ایستد. شبکه اینترنتی نتفلیکس سریال Cursed را به عنوان یک داستان تازه توصیف می‌کند که ما را به دوران نابودی دنیای طبیعی، ترور مذهبی، جنگ‌های بیهوده و یافتن شجاعت و رهبری و مواجه شدن با غیرممکن‌ها می‌برد.

بازیگران سریال Cursed

در ادامه به بازیگران سریال نفرین شده 2020 اشاره خواهیم کرد:

کاترین لانگفورد در نقش نیموئه یا بانوی دریاچه

دانلود فیلم سینمایی cursed 2020

کاترین لانگفورد (Katherine Langford)‌ متولد 29 آوریل سال 1996 (10 اردیبهشت 1375) در استرالیا است. او با نقش هانا بیکر در سریال 13 Reasons Why شبکه نتفلیکس شناخته شد. او به خاطر بازی در نقش هانا بیکر توانست نامزد جایزه گلدن گلوب شود. لانگفورد در سال 2018 با نقش لیا بورک در فیلم کمدی-دارم Love, Simon نیز ایفای نقش کرد.

دوون ترل در نقش شاه آرتور

دانلود سریال cursed netflix

دوون ترل (Devon Terrell) بازیگر استرالیایی-آمریکایی است که به خاطر بازی در نقش باراک اوباما در فیلم Barry محصول سال 2016 شناخته می‌شود. او هم اکنون نقش شاه آرتور را در سریال Cursed ایفا می‌کند.

گوستاو اسکاشگورد در نقش جادوگر مرلین

فصل دوم سریال کروزد 2020

گوستاو اسکاشگورد (Gustaf Skarsgård) هنرپیشه سوئدی در 12 نوامبر سال 1980 (21 آبان 1359) به دنیا آمد. بازی‌های او را می‌توان در سریال Viking، سریال Westworld و فیلم The Way Back دید.

دنیل شارمن

دانلود سریال crused 2020 با زیرنویس فارسی

دنیل شارمن (Daniel Sharman) متولد لندن به عنوان بازیگر کار خودش را در The Royal Shakespeare Company شروع کرد. از فیلم‌های معروف او می‌توانیم به Immortals محصول سال 2011 اشاره کنیم.

شالوم برون فرانکلین

سربال فانتزی

شالوم برون فرانکلین (Shalom Brune-Franklin) بازیگر استرالیایی که با بازی در سریال Our Girl، سریال Doctor Doctor و مجموعه The State شناخته می‌شود. او همچنین نقش بایندی در سریال Bad Mothers را بازی کرده است. او هم اکنون در سریال Cursed نقش مورگان لی فی را بازی می‌کند.

زمان پخش فصل دوم سریال Crused 2020

شبکه اینترنتی نتفلیکس هنوز تاریخ رسمی برای انتشار فصل دوم سریال Cursed اعلام نکرده است. از جایی که شیوع ویروس کرونا اکثر تولیدات تلویزیونی و فیلم و سریال‌ها را متوقف کرده است، احتمالاً برای فصل بعدی سریال Cursed باید کمی صبور باشیم. شاید فصل بعدی این سریال اواخر سال 2021 یا دیرتر منتشر شود.

نقد و بررسی سریال Cursed و نمرات منتقدین

در این بخش به بررسی و نمرات منتقدین درباره سریال Cursed  می پردازیم:

  • Time / جودی برمن
  • امتیاز: 80

 

سریال Cursed یک سریال حماسی‌گونه روایتگر زمان شاه آرتور از شبکه اینترنتی نتفلیکس است. نیموئه (کاترین لانگفورد نقش اول در سریال 13 Reasons Why و فیلم Knives Out) بانوی دریاچه و زن جوانی است که قدرت‌های جادویی ترسناکش باعث شده او را از روستایش طرد کنند و بین او و مادرش فاصله بیندازند.

  • Detroitnews / تام لانک
  • امتیاز: 67

سریال Cursed شاید مثل سریال‌های قرون وسطایی The Witcher و Game of Thrones به نظر برسد و همین نکته بسیار جذاب و آشنا است. در این سریال می‌توانید جن‌های پراکنده، راهبان خونخوار تشنه به خون، رویال‌های دیوانه و قلعه‌های با ابهت را ببینید. سریال Cursed مقدمه‌ای از داستان شاه آرتور (بر اساس رمان مصور) است. کاترین لانگفورد نقش جادوگر جوان و پری زیبایی به نام نیموئه را بازی می‌کند.

  • Collider / لیز شانون میلر
  • امتیاز: 67

سریال Cursed نقص‌هایی دارد که باید راجع به آنها بحث کنیم. مثلا سریال‌هایی چون Game of Thrones با داشتن یک نقشه جغرافیایی بیشتر از آنکه شما را گیج کنند، مسیر داستان را به شما نشان خواهند داد. با این حال، این سریال جذابیت‌های زیادی هم دارد که می‌شود به آنها اشاره کرد.

 

کلام آخر

به طور کلی سریال Crused 2020 تا به الان به خوبی توانسته نظرات منتقدین را به خود جلب نماید. بسیاری از منتقدین و تماشاگران نفرین شده 2020 را با سریال هایی چون بازی تاج و تخت مقایسه می کنند. بنظر شما این مقایسه می تواند درست باشد؟ شما فصل اول این سریال را تماشا کرده اید؟ نظر شما درباره آن چیست؟ نظر خود را با ما و سایر همراهان این وبلاگ درمیان بگذارید.

رویا مقدمی بازدید : 179 دوشنبه 17 شهریور 1399 زمان : 10:55 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 94
  • بازدید ماه : 641
  • بازدید سال : 4,319
  • بازدید کلی : 94,742