loading...

دانستنی ها درباره فیلم و سریال

مجموعه فیلم‌های ثور در ژانر ابرقهرمانی حول محور یکی از شخصیت‌های کتاب‌های کامیک مارول به نام ثور هستند. فیلم‌های ثور تبدیل به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین بخش دنیای سینمایی ما

مجموعه فیلم‌های ثور در ژانر ابرقهرمانی حول محور یکی از شخصیت‌های کتاب‌های کامیک مارول به نام ثور هستند. فیلم‌های ثور تبدیل به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین بخش دنیای سینمایی مارول شده‌اند و این موفقیت را بیشتر از همه مدیون تایکا وایتیتی کارگردان فیلم سوم ثور به نام Thor: Ragnarok هستند. آن فیلم حس شوخ‌طبعی را وارد فیلم‌های ثور می‌کند و در عین حال ماهیت خدای تندر را در فیلم نگه می‌دارد.

اولین فیلم در مجموعه فیلم‌های ثور «خدای تندر» با بازی کریس همسورث و چندین شخصیت مهم دیگر در شکل‌گیری انتقام‌جویان را معرفی کرد. آخرین صحنه فیلم ثور شرایط را مهیا کرد تا در سال ۲۰۱۲ بالاخره شاهد اولین فیلم انتقام‌جویان باشیم. با معرفی ثور اغلب شخصیت‌های مهم انتقام‌جویان که سال بعد اکران شد، به مخاطبان معرفی شدند. به نظر می‌آید که فیلم تور 4 هم در همین سبک باشد چرا که قرار است وایتیتی فیلم Thor 4 را کارگردانی کند. در ادامه هر آنچه از این فیلم می‌دانیم را با هم مرور می‌کنیم.

معرفی کوتاه فیلم سینمایی ثور: رگنراک
تاریخ اکران: ۳ نوامبر ۲۰۱۷

وقایع «ثور: رگنراک» (Thor: Ragnarok) دقیقا پس از فیلم «دکتر استرنج» جریان می‌یابد. استیون استرنج به خدای تندر کمک می‌کند پدرش اودین را بیابد. مدتی بعد ثور و لوکی تلاش می‌کنند از چنگال هلا (با بازی کیت بلانشت) فرار کنند. این دو در سیاره ساکار توسط استاد بزرگ به تله می‌افتند؛ کاراکتری که او را از «نگهبانان کهکشان بخش ۲» به یاد می‌آوریم.

رگنراک با صحنه‌ای به پایان می‌رسد که مخاطبان را مستقیما به سوی فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» هدایت می‌کند و به همین دلیل بهترین انتخاب ممکن پیش از دیدن جنگ ابدیت تماشا کردن فیلم ابرقهرمانی «ثور: رگنراک» است.

مروری بر فیلم های قبلی Thor

فیلم های مارول

فیلم اول ثور در سال 2011 و به نام Thor توسط کنت برانا کارگردانی شد. در این فیلم، ثور (با بازی کریس همسورث) با نافرمانی از پدرش اودین و تحریک شدن توسط برادرش لوکی برای انتقام از غول‌های یخی که به آزگارد نفوذ کرده بودند، قیام می‌کند. به همین دلیل ثور توسط پدرش به سیاره زمین تبعید می‌شود. فیلم ‌Thor در گیشه موفق بود و با بودجه 150 میلیون دلاری توانست به فروش تقریبی 449 میلیون دلار در سراسر جهان دست یابد. این فیلم در وبسایت راتن تومیتوز امتیاز 6.7 از 10 را گرفته است. همچنین در وبسایت Metacritic این فیلم امتیاز 57 از 100 را طبق نظر 40 منتقد، دریافت کرده است.

 فیلم ثور 4 دوبله فارسی بدون سانسور

فیلم دوم ثور با نام Thor: The Dark World در سال 2013 توسط آلن تیلور کارگردانی شد. در این فیلم ثور دوباره به زمین برمی‌گردد تا جان جین فاستر (با بازی ناتالی پورتمن) را نجات دهد. فیلم ثور 2 در سراسر جهان حدود 644 میلیون دلار فروش داشته است. در وبسایت راتن تومیتوز این فیلم امتیاز 6.2 از 10 را گرفته و در وبسایت Metacritic طبق نظر 44 منتقد، 54 امتیاز را به نام خود ثبت کرده است.

Thor: Ragnarok سومین فیلم از مجموعه فیلم‌های ثور است که در سال 2017 توسط تایکا وایتیتی کارگردانی شد. در این فیلم ثور به دنبال سنگ‌های ابدیت و بعد هم به دنبال پدرش است؛ چرا که پدرش اودین، آزگارد را ترک کرده است. طی این مسیر ثور درگیر ماجراجویی‌های زیادی می‌شود. این فیلم در سراسر جهان حدود 850 میلیون دلار فروش داشت. طبق نظر 390 منتقد در وبسایت راتن تومیتوز، این فیلم امتیاز 7.5 از 10 را گرفته و همچنین بر اساس نظر 51 منتقد، در وبسایت Metacritic امتیاز 74 از 100 را دریافت کرده است. در حال حاضر بر اساس نظر منتقدین، فیلم سوم ثور موفق‌ترین فیلم در این مجموعه سینمایی است.

تاریخ انتشار فیلم Thor 4

طبق اطلاعیه استودیوی مارول نام رسمی فیلم jور 4 Thor: Love and Thunder است. در گزارشی که در هفته کامیک کان منتشر شد، حضور وایتیتی به عنوان کارگردان فیلم ثور 4 تایید شده است. همچنین در این گزارش گفته شده که لایو اکشن اقتباسی این کارگردان از آکیرا (مانگای ژاپنی) به تعویق افتاده است. البته این همه اخبار مربوط به وایتیتی نیست؛ این بازیگر و کارگردان همچنین قرار است در یکی از قسمت‌های فصل 4 سریال Rick and Morty به عنوان مهمان حضور داشته باشد.

بعد از تاخیر فیلم لایو اکشن وایتیتی، شروع ساخت فیلم Thor 4 حتمی شد و حالا تاریخ انتشار فیلم Thor: Love and Thunder هم مشخص شده است.

تاریخ انتشار تور 4 در 5 نوامبر 2021 مصادف با 14 آبان 1400 خواهد بود. این فیلم در حال حاضر آخرین فیلم برنامه‌ریزی شده از فاز 4 دنیای سینمایی مارول است. اگرچه این فاز با فیلم‌های دیگری در سال 2022 دنبال خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا این فیلم هم به صورت معمول زودتر در انگلستان منتشر خواهد شد یا نه.

بر خلاف گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌آید که وایتیتی هنوز نگارش داستان فیلم Thor 4 را کامل نکرده است.

بازیگران فیلم ثور 4

فیلم thor 4

ناتالی پورتمن باز هم به فیلم‌های ثور برخواهد گشت و در فیلم ثور: عشق و تندر در نقش جین فاستر حضور خواهد داشت. اما این بار او یک زن معمولی نخواهد بود، بلکه نقش ثور را به عنوان یک زن ایفا خواهد کرد. رئیس استودیو مارول، کوین فایگی اعلام کرده که وایتیتی به خاطر بازگشت پورتمن خیلی از او متشکر است. وایتیتی گفته است که در طی فقط یک دیدار، پورتمن این نقش را پذیرفته؛ همچنین کیت بلانشت از بازیگران فیلم Thor: Ragnarok گفته است که بازگشت پورتمن خیلی خیلی هیجان انگیز است.

پورتمن از سال 2013 و بعد از فیلم Thor: The Dark World در فیلم‌های استودیوی مارول حضور نداشته است. او در سال 2016 راجع به حضورش در فیلم‌های بعدی مارول گفته بود: «تا جایی که می‌دانم، کارم با این فیلم‌ها تمام است.»

نقد فیلم ثور

قطعا کریس همسورث و تسا تامپسون هم در نقش‌های ثور و والکیری در فیلم ثور 4 حضور خواهند داشت. اما فعلا فقط حضور همین 3 بازیگر قطعی شده است.

دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است در فیلم ثور 4، شخصیت محبوب طرفداران یعنی بتا ری بیل معرفی شود. البته این‌که چه کسی این نقش را بازی خواهد کرد هنوز مشخص نیست.

فیلم سینمایی ثور 4

از دیگر بازیگران قدیمی فیلم ثور، احتمالا تام هیدلستون در نقش لوکی و مارک رافلو در نقش هالک در فیلم تور 4 حضور خواهند داشت. همچنین احتمالا خود وایتیتی باز هم صدای شخصیت محبوب طرفداران یعنی کورگ را صداگذاری خواهد کرد. این‌که آیا جف گلدبلوم در نقش گرندمستر باز هم در این فیلم حضور خواهد داشت یا نه هنوز اصلا مشخص نیست.

کلام آخر

در این مبحث از وبلاگ سعی شد از آخرین اخبار فیلم ثور: عشق و تندر صحبت شود. تا به الان نیمی از بازیگران اصلی این فیلم مشخص شده است و حضور ناتالی پورتمن، یکی از بهترین ستاره های هالیوود نیز در این فیلم قطعی شده است. نظر شما درباره این فیلم چیست؟ بنظر شما این سری از ثور مانند سری های پیشین موفقیت کسب خواهد کرد؟

رویا مقدمی بازدید : 485 شنبه 07 تیر 1399 زمان : 9:20 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 54
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 58
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 166
  • بازدید ماه : 713
  • بازدید سال : 4,391
  • بازدید کلی : 94,814