loading...

دانستنی ها درباره فیلم و سریال

نود و دومین مراسم اسکار به زودی برگزار خواهد شد. بیش از یک دهه است که این مراسم در اواخر فوریه برگزار می‌شود اما مراسم اسکار 2020 این بار اوایل فوریه در تاریخ 9 فوریه 2020 مصادف با 20

نود و دومین مراسم اسکار به زودی برگزار خواهد شد. بیش از یک دهه است که این مراسم در اواخر فوریه برگزار می‌شود اما مراسم اسکار 2020 این بار اوایل فوریه در تاریخ 9 فوریه 2020 مصادف با 20 بهمن 1398 برگزار خواهد شد. این مراسم که 24 دسته مختلف دارد از شبکه ABC در آمریکا پخش خواهد شد. یکی از تغییرات مشهودی که در مراسم اسکار 2020 انجام شده است این است که نام جایزه «بهترین فیلم خارجی زبان» را به «بهترین فیلم بین‌المللی» تغییر داده‌اند.

نامزدهای اسکار ۲۰۲۰

نامزدهای اسکار 2020 به تازگی معرفی شده‌اند که فیلم Joker در 11 بخش نامزد اسکار 2020 شده است. یکی از نکات جالب این مراسم که به ندرت مشاهده می‌شود، نامزدی اسکارلت جوهانسون در دو بخش بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مکمل زن، به ترتیب برای فیلم‌های Marriage Story و Jojo Rabbit است. از دیگر نکات جالب، نامزد نشدن فیلم‌هایی مثل Dolemite Is My Name و The Farewell در هیچ‌یک از دسته‌ها است. در ادامه به معرفی نامزدهای اسکار 2020 می‌پردازیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین فیلم


ردیفنام فیلم
1 Marriage Story
2 Joker
3 The Irishman
4 Once Upon a Time in Hollywood
5 Ford V Ferrari
6 Jojo Rabbit
7 Little Women
8 Parasite
9 1917

 

فیلم The Irishman

مدعیان اسکار 2020

مارتین اسکورسیزی با فیلم The Irishman یا «مرد ایرلندی» باز هم به دنیای گانگستری برمی‌گردد. اسکورسیزی در این فیلم دوباره با بازیگران فیلم Goodfellas یا «رفقای خوب» یعنی رابرت دنیرو (Robert De Niro) و جو پشی (Joe Pesci) همکاری می‌کند. البته آل پاچینو (Al Pacino) هم برای اولین بار در فیلم اسکورسیزی بازی می‌کند. این فیلم داستان یک تبهکار حرفه‌ای و کهنه سرباز جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند که در حین خدمت در ایتالیا مهارت‌های خود را تقویت کرده است. حالا که او مرد پیری است راجع به اتفاقاتی که باعث شدند او یک تبهکار حرفه‌ای شود فکر می‌کند. استعداد نهفته در این فیلم و استفاده از جلوه‌های ویژه جوان‌سازی صورت که خرج زیادی هم برداشته، این فیلم را تبدیل به یکی از نامزدهای اسکار 2020 کرده است که نباید از دستش داد.

نام فیلمکارگردانامتیاز راتن تومیتوزامتیاز متاکریتیکامتیاز IMDB
The Irishman مارتین اسکورسیزی 96% 94 8.1

 

فیلم Jojo Rabbit

مدعیان اسکار 2020

فیلم سینمایی Jojo Rabbit فیلمی در ژانر کمدی سیاه است که تایکا وایتیتی (Taika Waititi) آن را کارگردانی کرده است. این فیلم محصول مشترک کشورهای نیوزیلند و جمهوری چک است. داستان این فیلم راجع به پسری عضو سازمان جوانان هیتلری‌ست که متوجه می‌شود مادرش یک دختر یهودی را در اتاق زیرشیروانی‌شان پنهان کرده است. تنها دوست این پسر دوستی خیالی است که در هیبت نسخه‌ای احمقانه از آدولف هیتلر ظاهر می‌شود. منتقدان فیلم Jojo Rabbit را با فیلم ایتالیایی Life Is Beautiful محصول سال 1997 مقایسه کرده‌اند. این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو جایزه انتخاب مردمی را گرفته است.

نام فیلمکارگردانامتیاز راتن تومیتوزامتیاز متاکریتیکامتیاز IMDB
Jojo Rabbit تایکا وایتیتی 80% 57 8

 

فیلم Marriage Story

مدعیان اسکار 2020

فیلم Marriage Story درامی کمدی به کارگردانی نوآ بامباک (Noah Baumback) است. بازیگران اصلی این فیلم اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) و آدام درایور (Adam Driver) هستند. این فیلم داستان یک کارگردان نمایش و یک بازیگر است که درگیر طلاقی فرساینده شده‌اند. تاکنون بامباک فقط یک بار نامزد جایزه اسکار (بهترین فیلم‌نامه اورجینال برای فیلم The Squid and the Whale) شده است. حال بامباک با فیلم Marriage Story برای جوایز زیادی نامزد اسکار شده است.

نام فیلمکارگردانامتیاز راتن تومیتوزامتیاز متاکریتیکامتیاز IMDB
Marriage Story نوآ بامباک 95% 93 8.1

 

فیلم Once Upon a Time in Hollywood

مدعیان اسکار 2020

فیلم Once Upon a Time in Hollywood یا «روزی روزگاری در هالیوود» درامی کمدی به نویسندگی و کارگردانی کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) است. در این فیلم لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio)، برد پیت (Brad Pitt) و مارگو رابی (Margot Robbie) ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم داستان ریک دالتون ستاره سابق سریال‌های وسترن است که دیگر شانس با او یار نیست و به الکل رو آورده است. فیلم Once Upon a Time in Hollywood در جشنواره کن نامزد جایزه نخل طلا برای بهترین فیلم شده بود. پیش از این تارانتینو با فیلم Pulp Fiction به جایزه اسکار بهترین فیلم خیلی نزدیک شده بود. اما در نهایت آن جایزه به فیلم Forrest Gump داده شد. اما حالا تارانتینو با فیلم Once Upon a Time in Hollywood شانس دوباره‌ای برای دریافت اسکار بهترین فیلم دارد.

نام فیلمکارگردانامتیاز راتن تومیتوزامتیاز متاکریتیکامتیاز IMDB
Once Upon a Time in Hollywood کوئنتین تارانتینو 85% 83 7.8

 

فیلم Little Women

-little-women-cast / جدیدترین فیلم های 2019

Little Women یک فیلم تاریخی درام است که هفتمین افتباس سینمایی از داستان سال 1868 با همین نام است. در این فیلم که توسط گرتا گرویگ (Greta Gerwig) نوشته و کارگردانی شده، بازیگرانی معروفی همچون سورشا رونان (Saoirse Ronan)، اما واتسون (Emma Watson) و فلورنس پیو (Florence Pugh) و مریل استریپ (Meryl Streep) بازی می‌کنند. این فیلم در 6 دسته نامزد اسکار شده است که علاوه بر بهترین فیلم، شامل بهترین بازیگر اصلی زن برای سورشا رونان و بهترین بازیگر مکمل زن برای فلورنس پیو و بهترین فیلمنامه اقتباسی هم می‌شود. این فیلم در مراسم گلدن گلوب هم نامزد دریافت جایزه در 2 بخش شده بود که موفق به برنده شدن نشد و باید ببینیم در مراسم اسکار 2020 چه کار می‌کند. برای آشنایی بیشتر با فیلم زنان کوچک می‌توانید به این مطلب پلازامگ مراجعه کنید.

نام فیلمکارگردانامتیاز راتن تومیتوزامتیاز متاکریتیکامتیاز IMDB
Little Women گرتا گرویگ 95% 91 8.3

 

فیلم Parasite

مدعیان اسکار 2020

فیلم Parasite یا «انگل» فیلم آخر بونگ جون-هو (Bong Joon-ho) کارگردان کره‌ای‌ست که امسال در جشنواره کن حسابی سر و صدا کرد و به عنوان اولین فیلم کره‌ای، جایزه نخل طلا و همچنین بهترین کارگردانی را گرفت. این فیلم در مراسم گلدن گلوب هم توانست جایزه بهترین فیلم خارجی را دریافت کند. Parasite داستان خانواده فقیری را روایت می‌کند که همگی بیکار هستند و به طور اتفاقی با خانواده‌ای ثروتمند آشنا می‌شوند. همان‌طور که از نام فیلم هم پیداست، «انگل» داستان آدم‌هایی بدون تخصص است که از سادگی و ثروت بقیه تغذیه می‌کنند. حالا سوال این است که آیا این فیلم در مراسم اسکار هم می‌تواند تاریخ‌ساز شود و جایزه بهترین فیلم بین‌المللی را بگیرد یا نه.

نام فیلمکارگردانامتیاز راتن تومیتوزامتیاز متاکریتیکامتیاز IMDB
Parasite بونگ جون-هو 9.28 92 8.5

 

Ford v Ferrari

مدعیان اسکار 2020

فیلم سینمایی Ford v Ferrari یا «فورد در برابر فراری» درام زندگینامه‌ای‌ست که توسط جیمز منگلود (James Mangold) کارگردانی شده است. این کارگردان پیش از این فیلم ابرقهرمانی Logan را کارگردانی کرده است. فیلم فورد در برابر فراری براساس داستانی واقعی ساخته شده است. داستان آن راجع به تلاش شرکت خودروسازی فورد برای شکست شرکت فراری در مسابقات 24 ساعته اتوموبیل‌رانی در لو مان است. منگولد در اسکار سابقه خیلی خوبی دارد. فیلم‌های او به نام‌های Girl Interrupted و Walk the Line جوایز اسکار بازیگری را برای آنجلینا جولی (Angelina Jolie) و ریس ویترسپون (Reese Witherspoon) به ارمغان آوردند. فیلم Walk the Line برای 4 جایزه اسکار دیگر نامزد شده بود. همچنین فیلم دیگری از منگولد به نام 3:10 to Yuma برای دو جایزه اسکار نامزد شده بود. حالا باید دید که منگولد با فیلم Ford v Ferrari چقدر در اسکار 2020 موفق خواهد بود.

نام فیلمکارگردانامتیاز راتن تومیتوزامتیاز متاکریتیکامتیاز IMDB
Ford v Ferrari جیمز منگلود 92% 81 8.3

 

Joker

مدعیان اسکار 2020

«جوکر» تریلری روانشناسی‌ست که توسط تاد فیلیپس (Todd Phillips) کارگردانی شده است. این فیلم بر اساس یکی از شخصیت‌های کتاب‌های کامیک دی سی یعنی جوکر با بازی واکین فینیکس (Joaquin Phoenix) ساخته شده است. داستان این فیلم راجع به یک کمدین شکست‌خورده به نام آرتور فلک است که تبدیل به جنایتکاری در گاتهام سیتی می‌شود. فیلم Joker در جشنواره فیلم بین‌المللی تورنتو جایزه بهترین بازیگر و در جشنواره فیلم ونیز بالاترین جایزه یعنی جایزه شیر طلایی را دریافت کرد. فیلم Black Panther اولین فیلم براساس کتاب‌های کامیک بود که توانست برای جایزه اسکار بهترین فیلم نامزد شود. پیش از این هیث لجر (Heath Ledger) برای بازی در نقش جوکر در فیلم The Dark Knight جایزه اسکار بهترین نقش مکمل مرد را گرفته است. حالا فینیکس با بازی در این نقش شانس این را دارد که اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را بگیرد.

نام فیلمکارگردانامتیاز راتن تومیتوزامتیاز متاکریتیکامتیاز IMDB
Joker تاد فیلیپس 69% 59 8.6

 

1917

مدعیان اسکار 2020

فیلم 1917 فیلمی جنگی به کارگردانی سم مندس (Sam Mendes) است که در آن جرج مکای (George MacKay) و دین-چارلز چپمن (Dean-Charles Chapman) ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم کمابیش براساس داستانی‌ست که پدربزرگ مندس به نام آلفرد مندس برای او تعریف کرده است. داستان این فیلم در بهار سال 1917 در زمان جنگ جهانی اول می‌گذرد و داستان دو سرباز جوان بریتانیایی‌ست که ماموریتی به ظاهر غیرممکن را باید انجام دهند. این فیلم توانست جایزه بهترین فیلم درام را در مراسم گلدن گلوب دریافت کند و اکنون یکی از نامزدهای اسکار 2020 است.

نام فیلمکارگردانامتیاز راتن تومیتوزامتیاز متاکریتیکامتیاز IMDB
1917 سم مندس 90% 79 8.7

 


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین کارگردانی


در جدول زیر می‌توانید نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین کارگردانی را مشاهده کنید.

ردیفنام کارگرداننام فیلم
1 کوئنتین تارانتینو Once Upon a Time…in Hollywood
2 مارتین اسکورسیزی The Irishman
3 بونگ جون-هو Parasite
4 سم مندس 1917
5 تاد فیلیپس Joker

 


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین بازیگر اصلی مرد


در جدول زیر می‌توانید نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین بازیگر مرد را مشاهده کنید. همچنین در ادامه، عکس‌های این بازیگران آورده شده است.

ردیفنام بازیگرنام فیلم
1 آدام درایور Marriage Story
2 واکین فینیکس Joker
3 جاناتان پرایس The Two Popes
4 لئوناردو دی کاپریو Once Upon a Time in Hollywood
5 آنتونیو باندراس Pain and Glory

 


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین بازیگر مکمل مرد


در جدول زیر می‌توانید 5 نامزد اسکار 2020 برای بهترین بازیگر مکمل مرد را مشاهده کنید. همچنین در ادامه، عکس‌های این بازیگران آورده شده است.

ردیفنام بازیگرنام فیلم
1 تام هنکس A Beautiful Day in the Neighborhood
2 جو پشی The Irishman
3 آنتونی هاپکینز The Two Popes
4 برد پیت Once Upon a Time in Hollywood
5 آل پاچینو The Irishman

 


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین بازیگر اصلی زن


در جدول زیر می‌توانید نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین بازیگر زن را مشاهده کنید. همچنین در ادامه، عکس‌های این بازیگران آورده شده است.

ردیفنام بازیگرنام فیلم
1 رنی زلوگر Judy
2 سینتیا ارویو Harriet
3 اسکارلت جوهانسون Marriage Story
4 شارلیز ترون Bombshell
5 سورشا رونان Little Women

 


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین بازیگر مکمل زن


در جدول زیر می‌توانید نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین بازیگر مکمل زن را مشاهده کنید. همچنین در ادامه، عکس‌های این بازیگران آورده شده است.

ردیفنام بازیگرنام فیلم
1 کتی بیتس Richard Jewell
2 اسکارلت جوهانسون Jojo Rabbit
3 لورا درن Marriage Story
4 مارگو رابی Bombshell
5 فلورنس پیو Little Women

 


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین فیلمنامه اورجینال


ردیففیلمنامه نویسنام فیلم
1 نوآ بامباک Marriage Story
2 کوئنتین تارانتینو Once Upon a Time in Hollywood
3 رایان جانسون Knives Out
4 بونگ جون-هو و هان جین-ون Parasite
5 سم مندس و کرستی ویلسون-کرنز 1917

 


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین فیلمنامه اقتباسی


مدعیان اسکار 2020

ردیففیلمنامه نویسنام فیلم
1 آنتونی مک‌کارتن The Two Popes
2 تاد فیلیپس و اسکات سیلور Joker
3 استیون زایلیان The Irishman
4 گرتا گرویگ Little Women
5 تایکا وایتیتی Jojo Rabbit

 


نامزدهای اسکار 2020 برای مستند کوتاه


ردیفنام فیلم
1 In the Absence
2 Learning to Skateboard in a Warzone – If You’re a Girl
3 Life Overtakes Me
5 St. Louis Superman
5 Walk Run Cha-Cha

 


نامزدهای اسکار 2020 برای فیلم انیمیشن


نامزدهای اسکار 2020 برای فیلم انیمیشن

ردیفنام فیلم
1 How to Train Your Dragon: The Hidden World
2 I Lost My Body
3 Klaus
4 Missing Link
5 Toy Story 4

 


نامزدهای اسکار 2020 برای فیلم مستند


ردیفنام فیلم
1 American Factory
2 The Edge of Democracy
3 Honeyland
4 For Sama
5 The Cave

 


نامزدهای اسکار 2020 برای فیلم بین‌المللی


نقد و بررسی فیلم سینمایی Parasite

ردیفکشورنام فیلم
1 کره جنوبی Parasite
2 اسپانیا Pain and Glory
3 فرانسه Les Misérables
4 مقدونیه شمالی Honeyland
5 لهستان Corpus Christi

 


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین آهنگ اورجینال


ردیفنام آهنگنام فیلم
1 I’m Standing With You Breakthrough
2 Into the Unknown Frozen II
3 Stand Up Harriet
4 I’m Gonna Love Me Again Rocketman
5 I Can’t Let You Throw Yourself Away Toy Story 4

 


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین موسیقی متن اورجینال


مدعیان اسکار 2020

ردیفنام فیلم
1 1917
2 Joker
3 Little Women
4 Marriage Story
5 Star Wars: The Rise of Skywalker

 


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین طراحی صحنه


ردیفنام فیلم
1 Once Upon a Time in Hollywood
2 The Irishman
3 1917
4 Jojo Rabbit
5 Parasite

 


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین فیلمبرداری


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین فیلمبرداری

ردیفنام فیلم
1 Once Upon a Time in Hollywood
2 The Lighthouse
3 1917
4 Joker
5 The Irishman

 


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین طراحی لباس


ردیفنام فیلم
1 Once Upon a Time in Hollywood
2 The Irishman
3 Joker
4 Jojo Rabbit
5 Little Women

 


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین میکس صدا


مدعیان اسکار 2020

ردیفنام فیلم
1 Once Upon a Time in Hollywood
2 Ford v Ferrari
3 1917
4 Joker
5 Ad Astra

 


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین فیلم انیمیشن کوتاه


ردیفنام فیلم
1 Dcera / Daughter
2 Hair Love
3 Kitbull
4 Memorable
5 Sister

 


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین تدوین صدا


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین تدوین صدا

ردیفنام فیلم
1 Once Upon a Time in Hollywood
2 The Irishman
3 Little Women
4 Jojo Rabbit
5 Joker

 


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین فیلم کوتاه


ردیفنام فیلم
1 Brotherhood
2 Nefta Football Club
3 The Neighbors’ Window
4 Saria
5 A Sister

 


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین جلوه های ویژه


مدعیان اسکار 2020

ردیفنام فیلم
1 Avengers: Endgame
2 The Lion King
3 Star Wars: The Rise of Skywalker
4 The Irishman
5 1917

 


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین تدوین فیلم


ردیفنام فیلم
1 Ford v Ferrari
2 The Irishman
3 Joker
4 Jojo Rabbit
5 Parasite

 


نامزدهای اسکار 2020 برای بهترین چهره‌آرایی و مدل مو


maleficent 2 angelina jolie / فیلم سینمایی مالفیسنت سردسته اهریمنان

ردیفنام فیلم
1 Bombshell
2 Maleficent: Mistress of Evil
3 1917
4 Judy
5 Joker
 

مراسم اسکار یکی از مهم‌ترین مراسم اهدای جوایز در سینمای آمریکا و جهان به حساب می‌آید. در این مقاله نگاهی به نامزدهای اسکار 2020 انداختیم. نظر شما راجع به اسکار 2020 چیست و فکر می‌کنید کدام فیلم جایزه اسکار 2020 را به دست خواهد آورد. شما می‌توانید نظرات خودتان را در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: پلازامگ

رویا مقدمی بازدید : 144 پنجشنبه 26 دی 1398 زمان : 8:38 نظرات (1)
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 137
  • بازدید ماه : 684
  • بازدید سال : 4,362
  • بازدید کلی : 94,785