loading...

دانستنی ها درباره فیلم و سریال

فیلم مست عشق که سال تولید آن 98 می باشد ، فیلم سینمایی از حسن فتحی است، که در حال حاضر در ترکیه در مرحلهٔ فیلمبرداری است. داستان فیلم سینمایی مست عشق همزمان با دوران زندگی م

فیلم سینمایی مست عشق - فیلم مست عشق - حسن فتحی

فیلم مست عشق که سال تولید آن 98 می باشد ، فیلم سینمایی از حسن فتحی است، که در حال حاضر در ترکیه در مرحلهٔ فیلمبرداری است. داستان فیلم سینمایی مست عشق همزمان با دوران زندگی مولانا و شمس تبریزی اتفاق می‌افتد. 

درباره فیلم مست عشق : 

فیلم سینمایی مست عشق - فیلم مست عشق - حسن فتحی کارگردان مست عشق

مجوز‌های لازم از کشور ترکیه گرفته شده و «مست عشق» پس از اخذ پروانه ساخت از ایران، کلید خواهد خورد. قرار است دیگر بازیگران این اثر ایرانی و ترکیه‌ای باشند.

حسن فتحی کارگردان "مست عشق"، آثار تاریخی فراوانی در کارنامه خود دارد. پهلوانان نمی‌میرند، مدارصفردرجه و سریال پر بیننده شهرزاد از جمله این آثار است. 

او کارگردانی را از سال ۱۳۷۲ با سرالی «همسایه‌ها» آغاز کرد. «ازدواج به سبک ایرانی»، «پستچی سه‌بار در نمی‌زند»، «کیفر»، «یک روز دیگر» و سرال «های «میوه ممنوعه»، «اشک‌ها و لبخندها»، «در مسیر زاینده‌رود» و «زمانه» از دیگر آثار او است.

هنوز تکلیف بسیاری از همکاران این پروژه روشن نشده است، قطعا مسئله مهم موسیقی متن این فیلم سینمایی است، هنوز مشخص نیست که کدام موسیقیدان ایرانی قرار است، موسیقی آن را بسازد.

داستان فیلم سینمایی مست عشق : 

داستان فیلم سینمایی مست عشق -

فیلم «مست عشق» برشی از زندگی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و شمس تبریزی را روایت می‌کند. مست عشق داستان مستقیم زندگی مولانا و شمس و همچنین ترویج صوفی‌گری نیست، بلکه وقایع فیلم در عصر آنان می‌گذرد و به نوعی به این دو شاعر فارسی‌زبان ارتباط پیدا می‌کند.

 

حسن فتحی کارگردان فیلم مست عشق نیز از همین زاویه معتقد است :  

ساخت فیلم درباره مولانا سخت خواهد بود و جنجال و حواشی زیادی به دنبال خواهد داشت. چون حساسیت‌های زیادی درباره این شخصیت وجود دارد. 

فتحی در این باره گفته است: «هر فیلم و سریالی بخواهم بسازم، عده‌ای هستند که بخواهند برای آن جنجال درست کنند و بعد از سریال اخیرم بعضی منتظرند که با هر اقدامی از طرف حاشیه و سروصدا به پا کنند. حالا که این سوژه به خودی‌خود جنجالی است آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند که حاشیه‌های بیشتری هم به‌وجود بیاورند.»

 

آشنایی با کارگردان «مست عشق» حسن فتحی:

حسن فتحی کارگردان فیلم مست عشق

حسن فتحی کارگردان فیلم مست عشق است. او علاوه بر کارگردانی به فیلمنامه‌نویسی نیز مشغول است. او متولد سال 1338 است. اولین بار در سال 1368 در زمان دانشجویی وارد تئاتر دانشجویی شد و پس از آن با نوشتن نقد در مجلات فعالیت میکرد، اون از سال 1372 وارد تلویزیون شد و مشغول ساخت سریال شد ولی میتوان گفت اولین فیلم سینمایی حسن فتحی «ازدواج به سبک ایرانی» است که سال 1383 ساخته شد و پس از آن اون وارد حوزه سینما شد.حسن فتحی دارای کارنامه پرباری از همه نظر است، چه از نظر فیلم و سریال و چه تئاترو تله فیلم که میتوان به مشهورترین و شناخته‌ شده ترین آنها اشاره کرد، فیلم‌ها «پستچی سه بار در نمی‌زند»، «کیفر»، «یک روز دیگر»، سریالها «سه فصل شهرزاد»، «میوه ممنوعه»، «مدار صفر درجه» و کلی فیلم و سریال دیگر که در کارنامه این کارگردان میدرخشد.

بازیگران فیلم مست عشق چه کسانی هستند؟ 

شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیکول، سلما ارگچ، هانده ارچل، بوراک توزکوپاران و بوران کوزوم و حسام منظور سایر بازیگران “مست عشق” هستند.

بنسو سورال، بوراک توزکوپاران و بوران کوزوم بازیگران مشهور ترکیه‌ای به جمع بازیگران «فیلم مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی پیوستند.

بنسو سورال در نقش مریم، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد و بوران کوزوم در نقش علاءالدین نیز در این فیلم حضور دارند.

سایر عوامل فیلم سینمایی مست عشق : 

بازیگران فیلم مست عشق

 

سایر عوامل اصلی فیلم نیز عبارتند از تهیه کننده: مهران برومند، فیلمنامه‌نویسان: حسن فتحی و فرهاد توحیدی، جانشین تهیه کننده: شهرام زاهدی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی، مدیر هنری: نیلوفر چامور، طراح گریم: ایمان امیدواری، سرپرست گروه کارگردانی: محمدرضا رستمی، دستیار اول و مدیربرنامه ریزی: فاتیح کُجا، مدیر تولید: تولگا توسون، طراح جلوه های ویژه میدانی: آیتکین یالچین، مدیر صدابرداری: جیهان آلینگان، طراح بدلکاری: شاهین کاراکوش، عکاس: مرتضی اتابکی، طراح کانسپت: رضا همتی راد، تهیه کننده اجرایی: فریده اوزال، مدیر پست پروداکشن: رضا اوزال، سرمایه گذاران: شرکت سیماریا (simarya film production) و شرکت ای. ان. جی(ENG yepim medya)
 

فیلم سینمایی مست عشق کی اکران می شود؟ 

اکران مست عشق در سال 1399 است. 

حواشی فیلم سینمایی مشت عشق :  

 اولین سوپرایز حسن فتحی ساخت فیلمی با نام مست عشق در مورد آشنایی مولانا و شمس تبریزی بود. دومین سوپرایز خود را با انتخاب شهاب حسینی بازیگر پرطرفدار در نقش شمس تبریزی نمایان کرد، اما سومین و جذابترین سوپرایزشان انتخاب پارسا پیروزفر بازیگر بی‌حاشیه در نقش مولانا بود که انتخاب‌های این کارگردان عاشقانه‌ساز شور و شوق بسیاری را بین همه بخصوص فیلم‌نامه نویسان و بازیگران برپا کرد. در پی نامه‌ای که جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه‌ی قم به و آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله نوری همدانی ارسال نمودند ، ایشان هم ساخت سریال شمس تبریزی را حرام اعلام کردند و گفتند: ساخت این سریال شرعاً جایز نیست، این کار سبب ترویج فرقه ضاله صوفیه می‌شود. چندی پیش حسن فتحی خبر داد که این فیلم از حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر 98 انصراف داده است. 

رویا مقدمی بازدید : 190 دوشنبه 18 آذر 1398 زمان : 10:07 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 87
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 88
  • بازدید ماه : 765
  • بازدید سال : 3,515
  • بازدید کلی : 93,938