loading...

دانستنی ها درباره فیلم و سریال

 فیلم Booksmart با نقش‌آفرینی کیتلین دیور و بینی فلداستاین که اولین اثر بلند کارگردانی‌شده توسط اولیویا وایلد است، دستاورد تازه‌ای برای زیرژانر خود ندارد و در عین حال، از ابتدا تا

 فیلم Booksmart با نقش‌آفرینی کیتلین دیور و بینی فلداستاین که اولین اثر بلند کارگردانی‌شده توسط اولیویا وایلد است، دستاورد تازه‌ای برای زیرژانر خود ندارد و در عین حال، از ابتدا تا انتها تماشایی و دوست‌داشتنی باقی می‌ماند. در ادامه برای معرفی فیلم 2020  Booksmart همراه ما باشید.

داستان فیلم کتابخوان 2020 Booksmart   

دانلود فیلم کتابخوان 2020

 فیلم بوک اسمارت 2020 به ایمی و مالی می‌پردازد؛ بهترین شاگردهای مدرسه که همواره بالاترین نمرات را کسب کرده‌اند، هرگز در خوش‌گذرانی باقی بچه‌ها شریک نبوده‌اند و این‌طور به نظر می‌آید که درنهایت هم قرار است در زندگی از تمامی آن‌ها موفق‌تر باشند. اما با به پایان رسیدن دوران تحصیل در مدرسه، این دو دختر تصمیم می‌گیرند یک شب به مانند همه‌ی هم‌مدرسه‌ای‌های‌شان زندگی کنند و ساعاتی فوق‌العاده و مفرح را برای خود رقم بزنند. همین تلاش بی‌پایان آن‌ها برای انجام دادن همه‌ی کارهایی که باید در طول چند سال مهمانی رفتن با دیگر دانش‌آموزها به سرانجام می‌رسانند نیز سبب می‌شود که فیلم لحظات بامزه‌ی بسیار زیادی داشته باشد. لحظاتی که انگار کوشش ایمی و مالی برای بازپس‌گیری بخشی بلندمدت از زندگی‌شان را روی پرده‌های نقره‌ای می‌برند و همیشه باتوجه‌به انتظاراتی که می‌شود از فیلم‌های زیرژانر «دوران بلوغ» داشت، لذت‌بخش و پرانرژی جلوه می‌کنند.

داستان فیلم Booksmart درباره دو دانش آموز به نام‌های امی و مالی است که روزهای آخر دبیرستان‌شان را به اتمام می‌رسانند. مالی و امی جزو دانش آموزهای درس‌خوان دبیرستان هستند که به تدریج متوجه می‌شوند که باید قید درس را بزنند و از زندگی لذت ببرند. مالی و امی مصمم هستند از هم سن و سال‌های خودشان عقب نمانند. برای همین تمام تلاش خودشان را می‌کنند تا تمام لذت‌هایی که در این چهار ساله از دست دادند را در یک شب امتحان کنند.

نقد و بررسی فیلم booksmart 2020

 

 

همه‌ی این‌ها را هم باید به‌علاوه‌ی لوکیشن‌های اندک اما غنی و پرشده از جزئیات فیلم کنید تا بفهمید چرا همواره می‌توانید موقع نگاه انداختن به Booksmart، از تصاویر مقابل‌تان لذت ببرید. ساخته‌ی اولیویا وایلد هیچ ویژگی عجیب‌وغریبی ندارد و شاید ماندگارترین لحظه‌ی آن در ذهن مخاطب، لحظه‌ی فریاد زدن دو نوجوان بر سر یکدیگر بر سر هیچ‌وپوچ باشد. اما وقتی او فیلم‌نامه‌ی عالی نوشته شده و دوربین خود را دور این کاراکترها می‌گرداند و ترسناکی و آشوب تمام‌ناشدنی جهان برای آن‌ها را به تصویر می‌کشد، نمی‌توان این اثر سینمایی را دوست نداشت. مخصوصا به خاطر جسارت ایمی و مالی در مواجهه با مشکلات‌شان و قابل حل نبودن برخی مشکلات حاضر در زندگی آن‌ها که فقط و فقط شجاعت و استقلال روحی‌شان در نگاه مخاطب را پررنگ می‌کند؛ تا Booksmart ترس و شجاعتِ موازی قرارگرفته در وجود یک دختر نوجوان را به خوبی نشان دهد، همیشه در اثبات منحصر‌به‌فرد بودن قهرمانان قصه‌ی خود موفق باشد و حداقل در برخی سکانس‌ها، فرصت اثبات زیبایی بی‌اندازه‌ی دقایق شجاعانه و در عین حال ترس‌آلود زندگی هر انسان در دوران نوجوانی را پیدا کند.

جالب‌تر اینکه مالی فقط به خاطر همین موضوع، احساس می‌کند حجم قابل توجهی از عمر خود را دور ریخته است و باید هرگونه که هست، در آخرین مهمانی دوران مدرسه، به تمام خواسته‌های خود از یک مهمانی مدرسه‌ای برسد. او و ایمی که پیش از این درس خواندن خود و وقت نگذراندن‌شان با دیگران را سازنده‌ی موفقیت‌هایی به‌خصوص می‌دانستند، در همان اوایل فیلم متوجه می‌شوند که قافیه را به تصور غلطی باخته‌اند.

گذر زمان اما چیز دیگری را به آن‌ها ثابت می‌کند. چون مالی و ایمی پس از انجام دادن برخی از عجیب‌ترین کارهایی که در زندگی‌شان انجام داده‌اند، متوجه می‌شوند رفتن به بهترین دانشگاه‌ها یا موفقیت درسی، تنها آورده‌ی این سبک زندگی برای این دو نفر نبوده است. این دو دوست صمیمی متوجه می‌شوند که سبک زندگی‌شان ارزش زیادی دارد و حتی شرکت آن‌ها در مهمانی، برای این است که دیگران متوجه میزان جذابیت درونی‌شان بشوند. پس فیلم‌ساز به‌جای تخریب شخصیت‌های فرعی به سبک بسیاری از آثار این زیرژانر به هدف پررنگ کردن ارزش‌های درونی پروتاگونیست‌های متفاوت خود، روی نمایش ارزش‌های حاضر در «تفاوت» این انسان‌ها با هم سرمایه‌گذاری می‌کند.

به همین خاطر هم با آن که پایان فیلم در برخی لحظات شدیدا خوش و خواستنی و شاید کلیشه‌ای است، اما صدای هیچ‌کس درنمی‌آید. به این خاطر که شخصیت‌ها هرکدام به موفقیت‌ها و شکست‌های خودشان رسیده‌اند و پس از شبی که قرار بود منجر به شبیه‌تر شدن آن‌ها به دیگران شود، در شناسایی ویژگی‌های خاص زندگی خود و درک بی‌ارتباطی ارزش آن به مقایسه شدن با زندگی دیگران می‌رسند. برای فیلمی که اصولا روی قصه‌گویی جذب‌کننده و تصویرسازی از لحظاتی ظاهرا کم‌ارزش اما کلیدی در زندگی خیلی از انسان‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند و اصلا ادعای معناسرایی ندارد، چه پیامی از این ساده‌تر، بهتر و زیباتر؟!

بازیگران فیلم Booksmart

در ادامه به معرفی بازیگران فیلم کتابخوان 2020 میپردازیم:

فیلم کتابخوان 2020

کیتلین دیور در نقش امی

کیتلین دیور (Kaitlyn Dever) در 21 دسامبر 1996 (1 دی 1375) به دنیا آمد. این بازیگر آمریکایی با بازی در سریال درام و جنایی Justified 2011-2015 شبکه FX، سیتکام Last Man Standing شبکه ABC/FOX و مینی سریال Unbelievable 2019 شناخته شده است. او توانسته نامزدی جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش زن در مینی سریال Unbelievable را کسب کند.

Kaitlyn Dever

او همچنین نقش مکمل فیلم‌های زیادی را بازی کرده است. از جمله این فیلم‌ها می‌توان به Bad Teacher 2011، فیلم The Spectacular Now 2013، فیلم Short Term 12 2013، فیلم Detroit 2017 و Beautiful Boy 2018 اشاره کرد. او همچنین نقش اصلی فیلم‌های Them That Follow 2019 و فیلم Booksmart 2019 را برعهده داشته است.

بنی فلداستین در نقش مالی

Beanie Feldstein

بنی فلداستین (Beanie Feldstein) در 24 ژوئن 1993 (3 تیر 1372) متولد شد. این بازیگر و خواننده آمریکایی در ابتدا با بازی در آثاری چون فیلم کمدی Neighbors 2: Sorority Rising محصول سال 2016، فیلم درام کمدی Lady Bird محصول سال 2017 و فیلم کمدی Booksmart شناخته شد. او برای بازی در فیلم Booksmart 2019 در رشته بهترین بازیگر زن فیلم کمدی یا موزیکال، نامزد جایزه گلدن گلوب شد. بنی فلداستین در سریال موزیکال Hello, Dolly! 2017-2018 و سریال کمدی-ترسناک What We Do in the Shadows 2019 نیز بازی کرده است.

بیلی لورد در نقش گیگی

Billie Lourd

 

بیلی لورد (Billie Lourd) بازیگر آمریکایی است که در 17 ژوئیه 1992 (27 تیر 1371) به دنیا آمد. او با بازی در سریال کمدی-ترسناک Scream Queens 2015-2016 و سریال ترسناک American Horror Story شناخته می‌شود. او همچنین در سه‌گانه فیلم‌های Star Wars 2015-2019 نقش ستوان کانیکس را ایفا کرده است. بیلی لورد تنها فرزند کری فیشر (Carrie Fisher)، بازیگر آمریکایی است.

در این مطلب ما به معرفی فیلم کتابخوان Booksmart 2020 پرداختیم. شما این فیلم را تماشا کرده اید؟ نظر شما درباره این فیلم چیست؟ نظرات خود را با ما و سایر همراهان این صفحه از وبلاگ درمیان بگذارید. 

 

 

 

 

 

رویا مقدمی بازدید : 152 سه شنبه 08 مهر 1399 زمان : 13:42 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 642
  • بازدید سال : 4,320
  • بازدید کلی : 94,743