loading...

دانستنی ها درباره فیلم و سریال

   ممکن است هر کسی از فیلم سینمایی عاشقانه یا در واقع فیلم سینمایی رمانتیک خوشش نیاید، اما اگر عشق و دلدادگی را ستایش می‌کنید یا اینکه هرازگاهی به‌دنبال این

 

فیلم سینمایی عاشقانه - فیلم سینمایی رمانتیک - فیلم های عاشقانه

 ممکن است هر کسی از فیلم سینمایی عاشقانه یا در واقع فیلم سینمایی رمانتیک خوشش نیاید، اما اگر عشق و دلدادگی را ستایش می‌کنید یا اینکه هرازگاهی به‌دنبال این هستید که ساعتی از دنیای اطراف فاصله بگیرید دیدن فیلم های عاشقانه انتخاب خوبی است. شاید برخی از این فیلم‌ها نظر منتقدان را جلب نکرده باشند، اما بی‌تردید هنگام تماشای‌شان اشک‌تان سرازیر یا دست‌کم چشمان‌تان تر می‌شود. در این مقاله شما را با بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی آشنا خواهیم کرد. 

در اینجا می خواهیم شما را با چند فیلم سینمایی عاشقانه آشنا کنیم : 

 

فیلم سینمایی عاشقانه لیلا

فیلم سینمایی عاشقانه لیلا - فیلم سینمایی رمانتیک لیلا - فیلم های عاشقانه

 

 

فیلم سینمایی رمانتیک لیلا به کارگردانی داریوش مهرجویی است. داریوش مهرجویی یکی از کارگردان هایی است که فیلم های عاشقانه زیادی در کارنامه کاری اش دارد. قصه عشق در اکثر فیم های اخیر او روایت می شود، اما عاشقانه ترین آن ها «لیلا» است.

لیلا داستان زنی است که چون باردار نمی‌شود عشقش را دودستی تقدیم زن دیگری می کند تا برایش فرزند بیاورد. لیلایی که خوشبختی را در زندگی اش پیدا کره است، اما از این که عشق زندگی اش احساس خوشبختی ندارد، به خودش می پیچد... با خودش کنار می آید و با بغض، اشک و البته عشق شریکش را راهی مراسم خواستگاری زن دیگری می کند

 

فیلم سینمایی عاشقانه شهر زیبا

 

 

 

 

 

فیلم سینمایی رمانتیک ی که اصغر فرهادی در سال 82 روانه سینماها کرد، شکل خیلی عادی و معمولی از عشق را به تصویر کشید. عشقی که دیدنش در خیابان ها و زندگی عادی مردم دور از انتظار نبود. عشقی ساده که رنگ و بوی امید دارد. امیدی که نقطه مقابلش مرگ برادر است. در طول فیلم و قصه عشق را می بینیم که بین فیروزه و اعلا رشد کرده است. عشقی ساده که از دل زندگی بیرون آمده است و بزرگ شده. زنی که در سن کم تن به ازدواج داده و حالا که زندگی خودش و فزندش را در خطر نابودی می بیند، تصمیم به ترک کرده همسر می گیرد.

 برادر فیروزه به جرم قتل در زندان است و دوستی (اعلا) که به دنبال رضایت از اولیای دم آمده است، اما در راه عاشقی افتاده، عشق به فیروزه؛ عشقی که گذشتن از آن برایش سخت است، اما به خاطر دوست از آن می گذرد. فیروزه در مدت زمان کمی که اعلا را دیده، زندگی اش رنگ گرفته است و امید به آینده دارد؛ اما به خاطر برادر باید از رنگ و بوی عشق بگذرد. قصه عشقی که اصغر فرهادی در فیلم هایش روایت می کند، مختص به خودش است. عشق هایی که ماندگار می شوند و تا سال ها در خاطر مخاطب می مانند. عشقی که در فیلم «جدایی نادر از سیمین» هم شاهدش بودیم. عشقی که نادر به پدر داشت و او را از رفتن و ترک کردنش منع می کرد...

 

فیلم سینمایی چند متر مکعب عشق 

 

فیلم سینمایی عاشقانه چند متر مکعب عشق - فیلم سینمایی رمانتیک چند متر مکعب عشق - فیلم های عاشقانه

 

چند متر مکعب عشق فیلمی به کارگردانی و نویسندگی جمشید محمودی و تهیه‌کنندگی نوید محمودی محصول سال ۱۳۹۲ است. این فیلم در هفدهمین جشن سینمای ایران برنده تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین تدوین، بهترین نقش مکمل مرد، بهترین طراحی صحنه و معرفی استعداد شد.

 

عبدالسلام که یک مهاجر افغان است، به همراه دخترش مرونا در یک کارگاه مشغول کار و زندگی است. عشقی در راه است عشق صابر به مرونا، بعد از مدتی که مرونا قصد رفتن از ایران را دارد صابر بالاخره موضوع را با عبدالسلام در میان می‌گذارد و با مخالفت شدید او مواجه می‌شود در پایان زمانی که صابر و مرونا در کانتینر کهنه همیشگی قرار گذاشتند تا چاره‌ای پیدا کنند ناگهان متوجه می‌شوند که کانتینر در حال پرس شدن است.

 

فیلم سینمایی عاشقانه هامون

فیلم سینمایی عاشقانه هامون - فیلم سینمایی رمانتیک هامون - فیلم های عاشقانه

فیلمی به کارگردانی داریوش مهرجویی است. اگر هم چندبار آن را دیده‎‌اید، اصلاً نگران نباشید! چون باز هم می‌توانید «هامون» را ببینید و خسته نشوید. تعریفی که از عشق در این فیلم روایت می‌شود یک تعریف پست‌مدرن از عشق است. هامون از فیلم‌های نوستالژیک، جریان‌ساز و مهم روشنفکری دهه ۶۰ است که داستانش را در بطن ماجرایی عاشقانه پیش می‌برد. هامون که عاشق مهشید است در آستانه جدایی از عشقش قرار دارد که حالا خواستگاری ثروتمند در اطراف او است. حسین پاینده در این مورد نوشته: هامون از عشق سخن می‌گوید؛ در حالی که معشوق به او خیانت کرده است. از انسانیت سخن می‌گوید در حالی که اطرافیانش محافظه‌کارانه منافع شخصی را در اولویت دارند و هر اصل انسانی‌ای را بی‌دغدغه زیر پا می‌گذارند. بسیار دلالتمند است که در چندین صحنه از فیلم هامون نه به نثر بلکه به زبان شعر (با سروده‌هایی از نیما و شاملو) با دیگران سخن می‌گوید. این قابلیت حکایت از تمایز بنیادینی دارد که او را از جهان پیرامونش جدا می‌کند. در صحنه‌ای در دادگاه هنگامی که حتی وکیل خودش او را به طلاق از مهشید توصیه می‌کند، فریاد می‌زند که همسرش «سهم و حق» او از زندگی است، اما در صحنه‌ای دیگر در تاریکی شب با تفنگ به کمین معشوق می‌نشیند تا او را از زندگی ساقط کند. اوج این تناقض را زمانی می‌بینیم که هامون درست هنگام کشیدن ماشه و شلیک به سمت مهشید، با مهرورزانه‌ترین لحنِ یک عاشق دلخسته به او ابراز عشق هم می‌کند.

 

فیلم سینمایی عاشقانه طلا و مس

فیلم سینمایی عاشقانه طلا و مس - فیلم سینمایی رمانتیک طلا و مس - فیلم های عاشقانه

 

 فیلمی از همایون اسعدیان است که در بیست‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. طلا و مس داستان سیدرضا طلبه‌ای که به‌تازگی با خانواده‌اش به تهران آمده را روایت می‌کند که در کلاس‌های استاد اخلاقی که وصف او را بسیار شنیده شرکت کند؛ اما متوجه بیماری همسرش زهرا می‌شود و.... همایون اسعدیان درباره فیلمش گفته: «ما دریافتیم که عشق داریم، عشق‌های دختر و پسری است که همیشه به هم نمی‌رسند. این عشق در مقطع ازدواج وجود ندارد، بعد از ۴۰- ۳۰ سال به کلی یادشان می‌رود کی ازدواج کرده‌اند. مهم این است که ما در این سال‌ها بتوانیم عشق داشته باشیم و منتقلش کنیم اما بعد از ۷، ۸ سال یکی می‌شود مادر و یکی می‌شود پدر، در این فیلم هم ۸ سال از زندگی مشترک گذشته و همدیگر را دوست دارند اما یکی مادر بچه‌هاست و یکی پدر.» یکی از صحنه‌های به یادماندنی و تأثیرگذار فیلم به زمانی برمی‌گردد که سیدرضا روی صندلی در حیاط نشسته، زهرا سادات هم بالای سرش ایستاده و دارد موهای همسرش را اصلاح می‌کند و می‌گوید: «آقا سید یه چیزی می‌گم نه نیاری، خب؟» او از همسرش تقاضا می‌کند برای خودش یک عبای نو بخرد؛ از خودگذشتگی و البته عشق میان این زن و شوهر در این فیلم سینمایی رمانتیک پیداست.

 

 

شما تابحال از کدام فیلم های عاشقانه خوشتان آمده است که اسم آن در این لیست نیست؟ 

 

رویا مقدمی بازدید : 299 شنبه 25 آبان 1398 زمان : 10:05 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 83
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 83
  • بازدید ماه : 760
  • بازدید سال : 3,510
  • بازدید کلی : 93,933