loading...

دانستنی ها درباره فیلم و سریال

وقت گذراندن در خانه معمولا می تواند در روزهای قرنطینه می تواند فرصتی باشد که در کنار خانواده با تماشای یک فیلم سرگرم کننده و مناسب لحظات خوشی را داشته باشیم. در ادامه همراه ما باشید تا چند فیلم مناسب

وقت گذراندن در خانه معمولا می تواند در روزهای قرنطینه می تواند فرصتی باشد که در کنار خانواده با تماشای یک فیلم سرگرم کننده و مناسب لحظات خوشی را داشته باشیم. در ادامه همراه ما باشید تا چند فیلم مناسب برای این ایام را به شما معرفی کنیم.

 

معرفی بهترین فیلم های سرگرم کننده برای تماشا در ایام قرنطینه 

در ادامه با معرفی چند فیلم سرگرم کننده ایرانی، مناسب برای تماشا به همراه خانواده، همراه ما باشید:

فیلم کمدی ایرانی مهمان مامان

فیلم سرگرم کننده و طنز برای قرنطینه

 

«مهمان مامان» فیلمی کمدی-خانوادگی به کارگردانی داریوش مهرجویی و محصول سال 1382 است. این فیلم براساس کتاب مهمان مامان نوشته هوشنگ مرادی کرمانی ساخته شده است.

 

این فیلم کمدی ایرانی که هجدهمین فیلم مهرجویی است، داستان خانواده‌ای است که مهمانی سرزده برای آنها می‌آید. اما چون وضع مالی خانواده خوب نیست، همه همسایه‌ها کمک می‌کنند تا پذیرایی آبرومندی از مهمانان شود. در این فیلم بازیگرانی چون گلاب آدینه، حسن پورشیرازی، پارسا پیروزفر، امین حیایی، نسرین مقانلو و ملیکا شریفی‌نیا ایفای نقش کرده‌اند.

 

فیلم کمدی ایرانی مهمان مامان در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین فیلم را گرفت. همچنین در جشن خانه سینما برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای پارسا پیروزفر شد. این فیلم یکی از بهترین فیلم های کمدی ایرانی به حساب می‌آید. در ویدئوی زیر می‌توانید برخی از بهترین سکانس‌های فیلم مهمان مامان را تماشا کنید.

 

فیلم سینمایی خنده دار بی پولی

فیلم سینمایی سرگرم کننده بی پولی

 

«بی‌پولی» فیلمی کمدی-اجتماعی به کارگردانی حمید نعمت‌الله و محصول سال 1386 است. داستان این فیلم درباره زوج جوانی است که درگیر بیکاری و بی‌پولی می‌شوند. اما تلاش آنها برای بهتر کردن اوضاع، همه چیز را پیچیده‌تر می‌کند.

لیلا حاتمی، بهرام رادان، حبیب رضایی، امیر جعفری، سیامک انصاری و بابک حمیدیان از بازیگران اصلی این فیلم طنز هستند. در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، فیلم بی‌پولی سیمرغ بلورین نقش اول زن (برای لیلا حاتمی) و سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران را دریافت کرده است.

شاید فیلم بی‌پولی از آن دست فیلم های کمدی ایرانی نباشد که از اول تا آخرش حسابی قهقهه بزنید. اما فیلم نعمت‌الله لحظات شیرینی که لبخند به لبتان بیاورد کم ندارد. به همین دلیل هم فیلم بی‌پولی جز بهترین فیلم های طنز ایرانی قرار گرفته است.

فیلم سینمایی اسب حیوان نجیبی است

فیلم خنده دار برای قرنطینه

 

«اسب حیوان نجیبی است» پنجمین فیلم عبدالرضا کاهانی و محصول سال 1389 است. این فیلم که در ژانر کمدی-اجتماعی ساخته شده، درباره یک مجرم زندانی (با بازی رضا عطاران) است که 24 ساعت مرخصی گرفته و در همین مدت از مردم اخاذی می‌کند. حبیب رضایی، پارسا پیروزفر، مهتاب کرامتی، کارن همایونفر، باران کوثری و مهران احمدی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

فیلم کمدی ایرانی دایره زندگی، مانند بسیاری از فیلم‌های دیگر کاهانی با مشکل مجوز و اکران مواجه بود و در بعضی از شهرستان‌ها هیچ وقت اکران نشد. در جشن منتقدان سینمای ایران، فیلم اسب حیوان نجیبی است جایزه ویژه هیئت داوران را گرفت.

در این فیلم که درواقع در ژانر کمدی سیاه ساخته شده، کاهانی با استفاده از موضوعات اجتماعی طنز خوبی را به وجود آورده است. به همین دلیل اسب حیوان نجیبی است را می‌توان یکی دیگر از بهترین فیلم های کمدی ایرانی به حساب آورد.

فیلم کمدی ایرانی لیلی با من است

فیلم سرگرم کننده و خنده دار

 

لیلی با من است که یک فیلم کمدی مربوط به جنگ ایران و عراق است، یکی از بهترین فیلم های کمدی ایرانی محسوب می‌شود که در سال 1374 ساخته شد. کمال تبریزی، نویسنده و کارگردان این فیلم است که اثری به‌یادماندنی درباره شخصی خلق کرده که بر خلاف خواسته خود، مجبور می‌شود به جبهه برود. فیلم لیلی با من است توانست جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را در چهاردمین جشنواره فیلم فجر به دست بیاورد.

داستان فیلم درباره شخصی به نام صادق مشکینی با بازی پرویز پرستویی است که صرفا می‌خواست برای ساخت خانه‌اش وام بگیرد، اما اتفاقات به نوعی رقم می‌خورند که او مجبور می‌شود برای تهیه مستندی از اسرای عراقی، پا به جبهه بگذارد. او برای اینکه در جبهه به خط مقدم نرسد، هر کاری که از دستش برمی‌آید را انجام می‌دهد.

فیلم سینمایی ورود آقایان ممنوع

فیلم سرگرم کننده  ورود آقایان ممنوع

 

«ورود آقایان ممنوع» یکی دیگر از بهترین فیلم های کمدی ایرانی است. این فیلم به کارگردانی رامبد جوان و نویسندگی پیمان قاسم‌خانی در سال 1389 ساخته شده است.

داستان این فیلم راجع به مدیر یک دبیرستان دخترانه (با بازی ویشکا آسایش) است که با ورود آقایان به مدرسه‌اش شدیدا مخالف است. اما این مدیر مجبور می‌شود یک دبیر مرد (با بازی رضا عطاران) را به مدرسه بیاورد. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به پگاه آهنگرانی، مانی حقیقی و بهاره رهنما اشاره کرد.

ویشکا آسایش برای بازی در فیلم ورود آقایان ممنوع در بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد. بدون شک می‌توان گفت که آسایش در این فیلم یکی از بامزه‌ترین نقش‌هایش را بازی کرده است. این فیلم توانست عنوان دومین فیلم پرفروش سال 1390 را بگیرد و به یکی از بهترین فیلم های طنز ایرانی در سال های اخیر تبدیل شود.

در این مطلب سعی شد تعدادی از فیلم های کمدی و طنز ایرانی مناسب برای ایام قرنطینه را به شما معرفی کنیم. البته برای معرفی کامل فیلم های کمدی و طنز ایرانی که می تواند حسابی خنده به لب های شما در کنار خانواده بیاورد را در مطلب بهترین فیلم های کمدی ایرانی مجله پلازامگ بخوانید.

 
رویا مقدمی بازدید : 214 دوشنبه 03 آذر 1399 زمان : 9:57 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 340
  • بازدید ماه : 89
  • بازدید سال : 3,767
  • بازدید کلی : 94,190