loading...

دانستنی ها درباره فیلم و سریال

انیمه در واقع همان انیمیشن های سبک ژاپنی هستند که همه ما از دوران کودکی خود خاطرات زیادی با آن ها داریم. این انیمه ها در ژانرهای مختلف از درام و عاشقانه گرفته تا ورزشی و فانتزی و ... ساخته می شود. در

انیمه در واقع همان انیمیشن های سبک ژاپنی هستند که همه ما از دوران کودکی خود خاطرات زیادی با آن ها داریم. این انیمه ها در ژانرهای مختلف از درام و عاشقانه گرفته تا ورزشی و فانتزی و ... ساخته می شود. در این مطلب سعی داریم بهترین انیمه های تاریخ را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید. 

معرفی بهترین انیمه های تاریخ

در ادامه با معرفی بهترین انیمه های تاریخ همراه ما باشید:

انیمه Kuroko’s Basketball

بهترین انیمه های ژاپنی

در داستان این انیمه میبینیم که در یک دبیرستان، 5 بازیکن خارق‌العاده در یک تیم بسکتبال بازی می‌کنند. آنها هر تیمی را که در مقابلشان قرار می‌گیرد به راحتی شکست می‌دهند. این تیم Generation of Miracles (نسل معجزات) نام دارد. البته این تیم بازیکن ششمی هم به نام کوروکو تتسویا (Kuroko Tetsuya) دارد که مانند سایه‌ای در کنار این تیم است و به آنها کمک می‌کند. این انیمه به دلیل ترفندهایی که در آن استفاده می‌شود و شخصیت‌های بی‌نظیری که دارد، یکی از بهترین انیمه‌های ورزشی به حساب می‌آید.

انیمه «بسکتبال کوروکو» که در ژاپن با نام Kuroko no Basuke شهرت دارد، از تاریخ 7 آوریل 2012 (19 فروردین 1391) تا 30 ژوئن 2015 (9 تیر 1394) به روی آنتن رفت.

انیمه Gintama

بهترین انیمه های سریالی

داستان انیمه Gintama راجع به گینتوکی ساکاتا، کاگورا و شینپاچی است. آنها در زمانی زندگی می‌کنند که دیگر دوران سامورائی‌ها به اتمام رسیده و کسی به آنها احتیاج ندارد. از طرف دیگر، موجودات فضایی به دنیای آنها وارد شده‌اند. آنها هر شغلی را که بهشان پیشنهاد می‌شود قبول می‌کنند تا بتوانند از پس هزینه‌های زندگی برآیند.

این سریال سرشار از لحظه‌های کمدی و خنده‌دار، لطیفه‌های تکان‌دهنده و کمدی بزن‌بکوب است. به همین دلیل هم این سریال به عنوان بهترین انیمه کمدی انتخاب شده است. قسمت اول سریال «گینتاما» در تاریخ 4 آوریل 2006 (15 فروردین 1385) به روی آنتن رفت. تاکنون آخرین قسمت آن در تاریخ 7 اکتبر 2018 (15 مهر 1397) پخش شده و ممکن است ادامه هم داشته باشد.

انیمه Haikyuu

بهترین انیمه ها

داستان انیمه «هایکیو» راجع به پسری به نام هیناتا شویو (Hinata Shouyo) است که آرزو دارد در والیبال لقب غول کوچک را بگیرد. اما متاسفانه در مدرسه او، بچه‌های دیگر علاقه زیادی به والیبال ندارند. به همین دلیل تیم والیبال آنها، تیم ضعیفی است که فقط شکست می‌خورد. آنها با تیم قدرتمندی که توبیو کاگیاما (Tobio Kageyama) معروف به «پادشاه میدان بازی» کاپیتان آن است، مسابقه می‌دهند و به طرز ناامیدکننده‌ای می‌بازند. بعد از آن بازی، هیناتا تصمیم می‌گیرد به دبیرستانی برود که تیم والیبال قوی‌ای دارد و کاگیاما را شکست دهد.

این سریال داستان درخشان و جذابی دارد که آن را تبدیل به یکی از بهترین انیمه های ورزشی کرده است. هیجان، قسمت اصلی این انیمه است. اما داستان آن روی موضوعاتی مانند کار گروهی و استقامت هم تاکید ویژه‌ای دارد. قسمت اول انیمه Haikyu در تاریخ 6 آوریل 2014 (17 فروردین 1393) به روی صفحه تلویزیون رفت. این سریال هنوز در حال پخش است.

انیمه Sword Art Online

بهترین انیمه های سینمایی

این انیمه روایت این است که چطور اولین بازی آنلاین تبدیل به فاجعه‌ای عظیم می‌شود. هزاران بازیکن در بازی گیر کرده‌اند و تا وقتی که کسی بازی را تمام نکند نمی‌توانند از آن خارج شوند. این تراژدی از این هم بدتر می‌شود. زمانی که کسی در بازی می‌میرد در زندگی واقعی هم خواهد مرد. مردی به نام کرتو (Kirito) سعی دارد که بازی را تمام کند. این انیمه در سال 2012 و در 25 قسمت پخش شده است.

انیمه One Piece 

بهترین انیمه سریالی جهان

 قهرمان محبوب ما، لوفی (Luffy) به ما یاد داده است که اگر واقعا می‌خواهید به چیزی برسید باید از تمام قلب و روح‌تان برای آن مایه بگذارید؛ حتی اگر به قیمت زندگی‌تان تمام شود. همین موضوع است که سریال One Piece را به سریالی الهام‌بخش و دوست‌داشتنی تبدیل کرده است. لوفی دزد دریایی ماجراجو و خوش‌ذاتی است که به دنبال گنجی رمزآلود به نام One Piece می‌گردد. در این سریال شاهد ماجراجویی‌های لوفی که تنها 17 سال دارد هستیم. او از اسرار سیاهی پرده برمی‌دارد و با دشمنان زیادی در مسیرش می‌جنگد. این سریال از تاریخ 20 اکتبر 1999 در حال پخش است و تاکنون 907 قسمت از آن به روی آنتن شبکه FNS رفته است. در اکتبر 2017 بعد از فروش 430 میلیون نسخه، One Piece تبدیل به پرفروش‌ترین انیمه در جهان شده است.

انیمه Boku no Hero Academia

بهترین انیمه های اکشن

 این اثر را می‌توان یکی دیگر از بهترین انیمه های اکشن دانست. اگر از علاقه‌مندان به عناوینی چون ناروتو، بلیچ و وان پیس هستید، بدون شک از تماشای Boku no Hero Academia نیز لذت خواهید برد. داستان این انیمه در دنیایی فانتزی جریان دارد. در این دنیا بیش از 80 درصد انسان‌ها دارای قدرت‌های فرابشری هستند؛ قدرت‌هایی متنوع که در هر فرد به شکلی متفاوت نمود پیدا می‌کنند. این مسئله منجر به تبدیل 20 درصد باقی‌مانده به موجوداتی بی‌دفاع و ضعیف شده و قهرمان این داستان، ایزوکو میدوریا، یکی از این افراد بدون قدرت است. او از کودکی آرزوی تبدیل شدن به یک قهرمان را در سر می‌پرورانده است. با این وجود نبود قدرت‌های ابرقهرمانی مانعی بزرگ و به ظاهر غیر ممکن بر سر راه این آرزو به حساب می‌آید. با این وجود اصرار و تلاش‌های ایزوکو نتیجه می‌دهد. قهرمان محبوب ایزوکو، او را به عنوان وارث قدرتش انتخاب می‌کند. در طول داستان این انیمه شاهد سناریوهایی سرگرم‌کننده و جذاب هستیم که به احتمال زیاد برای علاقه‌مندان به ژانر شونن آشنا خواهند بود. با این وجود موسیقی و طراحی‌های زیبا، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و داستان خوب این اثر را به یکی از بهترین انیمه های حال حاضر تبدیل می‌کنند.

انیمه Tokyo Ghoul

انیمه سریالی ترسناک

یکی دیگر از انیمه های برتر ژانر ترسناک را می‌توان این اثر دانست. انیمه توکیو غول داستان دنیایی خشن و بی‌رحم را روایت می‌کند. در این دنیا موجودات قدرتمندی به نام غول‌ها در کتار آدم‌ها زندگی می‌کنند؛ آدم‌هایی که در ترسی دائمی از این غول‌های خون‌خوار به حیات خود ادامه می‌دهند. با این وجود، خطرناک‌ترین توانایی این غول‌ها را می‌توان استتارشان به عنوان یک انسان دانست. این انیمه بر اساس یکی از پرفروش‌ترین مانگاهای ژاپنی به قلم سویی ایشیدا ساخته شده است. شخصیت اصلی این انیمه پسر جوانی به نام کن کانکی بوده که بر اساس وقایعی قدرت‌ قول‌ها را به دست می‌آورد. تاکنون چندین فصل از این اثر ساخته شده که هر کدام نگاهی متفاوت به منبع اقتباس خود داشته‌اند. اگر از علاقه‌مندان به آثار ترسناک و هیجان‌انگیز هستید، از تماشای این انیمه لذت خواهید برد.

انیمه Death Note

بهترین انیمه های اکشن

یکی از مشهورترین انیمه‌ها در جهان، Death Note است. این عنوان که در کشورمان نیز طرفداران زیادی دارد، روایت‌گر ماجرایی پر پیچ و خم و جذاب بوده و از سرگرم‌کننده‌ترین انیمه‌های تاریخ به شمار می‌رود.

شخصیت اصلی این اثر، نوجوانی به نام لایت یاگامی بوده که بر حسب اتفاق دفترچه قدرتمندی را به دست می‌آورد. لایت با نگاشتن نام هر شخص در این دفترچه، او را به کام مرگ می‌فرستد. او سپس تصمیم به استفاده از این قدرت برای پاکسازی جهان از خلافکاران می‌گیرد. در این میان نیروهای پلیس در جستجوی او برآمده و در صدر آن‌ها کارآگاهی متفاوت و باهوش به نام ال قرار دارد. درگیری‌های ال و لایت را می‌توان جذاب‌ترین بخش این عنوان دانست. ریتم سریع، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و داستان هوشمندانه این اثر را به یکی از بهترین انیمه‌های تاریخ تبدیل می‌کنند.

کلام آخر

فیلم و سریال، انیمه ها، انیمیشن ها دنیایی از سرگرمی را با مفاهیمی عمیق برای ما به ارمغان آورده اند و با هرکدام از آن ها می توان هر سرگرم شد و هم یاد گرفت. در این بین انیمه ها از طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان برخوردارند. در این مطلب سعی کردیم بهترین انیمه های جهان را به شما معرفی کنیم. شما از طرفداران انیمه ها هستید؟ نظر شما درباره بهترین انیمه های معرفی شده در این لیست چیست؟ نظر خود را با ما و سایر همراهان این صفحه درمیان بگذارید.

رویا مقدمی بازدید : 165 سه شنبه 21 مرداد 1399 زمان : 13:12 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 54
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 58
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 179
  • بازدید ماه : 726
  • بازدید سال : 4,404
  • بازدید کلی : 94,827